lørdag 5. juni 2010

Fossekall på frokostjakt.


Morgenstund ute på fotojakt er blitt nesten som en basill i kroppen..bare må! I dag tok jeg atter turen ut nesten før kråka fant ut at den skulle skrike av frykt og småfuglene fikk myket opp sin flotte sangstemme. Nattens fuktighet danner et trosk stemning når solen bryter igjennom tretoppene.

Denne morgenen håpet jeg egentlig på et rådyr eller en hjort i denne stemningen, men akk so ve det ble med det flotte miljøet. Etter noen timer fant jeg ut jeg skulle stikke innom ei lita elv som jeg har blitt tipset det fantes fossekall. Det er også blitt meg fortalt av en eldre mann at han har observert isfugl i denne elven.. Nå trodde jeg ikke at det skulle skje når jeg satte meg til for å vente, men når en vet slike ting er det med å krydre spenningen...Tenke om!


Det tok ikke mange minutter før jeg fikk øye på fossekallen som spratt rundt på steinene på jakt etter innsekt. Siden jeg ikke har vært der før så satte jeg meg et stykke unna for å ikke skremme. Lyset var fortreffelig, men kamerahøyden ble ikke bra, så en ny tur er under planlegging...da med stativ, kaffe og et stort håp om isfugl også.. :) For det er lov og håpe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er alltid hyggelig med en kommentar!