søndag 25. april 2010

Tid for hjort!

Det var utrolig herlig å se masse hjort. Den siste uken har det strømmet hjort til området jeg bor. Det er enda masse snø i skogen og fjella så nå trekker dem ned på beite i inn og utmark.
Jeg var ikke gamle jenta da min far lærte meg om spor om hva som var ferskt eller ikke. Vokst opp med jaktvåpen som sto i et hjørne i stua når jakta varte og i kleskåpen til far når det var pause( uten sluttstykke)... Lærte å vomme uti og flå nesten før jeg startet på skolen. Nå nyter jeg det flotte dyret i flokker eller enslig som leter etter en matbit.

Sitter med planer om å ta en tur i lysningen. Søndagsmorgen betyr stille i heile bygda, arbeidsfolket koser seg under dyna og nyter en fridag.. Altså en ypperlig tid for en amatørfotograf!

God søndag!






4 kommentarer:

  1. Så flotte bilder, liker de kjempegodt.

    Mvh Anne :)

    SvarSlett
  2. Men......ingen multieksponerte hjorter??? Hehe ;)
    Du har mye å kose deg med!

    SvarSlett
  3. Hjort er et dyr jeg har sett ytterst få ganger. Skulle gjerne tenkt meg å fylt opp noen minnekort med dette motivet:)

    Fine panoreringer du har tatt her Monika. Nummer 1 blir favoritten.

    Ha en fin uke som kommer.
    Knut Børge

    SvarSlett
  4. Härliga bilder. Blev nästan full i skratt. Jag mötte också hjort i helgen - fast i Sverige då :-)

    /Mats

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig med en kommentar!