mandag 16. november 2009

I dype skoger

Jeg har alltid vært glad i rusle i skog og mark. Dem siste årene har fotografering av dyr og fugler tatt masse tid.. Spenningen med å sitte og vente er så utrolig spennende, fordi en aldri vet hva som skjer utenfor gluggen i skjulet.

I dag gjorde jeg unna noen fotojobber og satte kursen mot skogen. Etter å ha forhørt meg om ingen derv jakt satte jeg kursen mot granskogen.



Jeg er nok ikke alene her inne.. Kjente fuglelyder i tretoppene og den kjente og kjære blåmeisen følger meg der jeg følger en dyresti.. Når jeg kommer lengre inn har stien krysset mange ganger..tro hvor mange dyr som ferdes her og hva slags. Da jeg var yngre syntes jeg det satt nisser og troll bak alle tre.. Jeg ser etter og jaggu det gjør det i dag også..





Etter en stund kommer jeg ut på ei myr. Husket dere turen min i sommer da jeg måtte rømme fra knott og mygg ? I dag fantes det ikke en :)


Her har jeg et håp og kunne noen flotte bilder av hjort eller elg... Hadde jeg fortsatt rett fram hadde jeg ramlet ned i Romsdalsfjorden og hadde jeg ruslet oppå åsen dere ser rett fram hadde jeg hatt utsikt mot Åndalsnes og oppover Romsdalen, men jeg er egentlig bare ute etter litt trim og kjenne lukten av mose, gran osv. Så jeg setter kursen oppover og finner meg en ny granskog.. Så nå synger jeg snart "Du grønne glitrende tre goddag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er alltid hyggelig med en kommentar!