mandag 19. oktober 2009

Livet i skoggrensen....




Da er det igjen tid for foring av småfugler. Jeg starter opp igjen der hvor jeg hadde vogna mi sist vinter. Den har bare forflyttet seg til bedre lys!

Oppbyggingen av foringen er 4 europaller og en rund snelle fra e-veket! Jeg har brukt svart fiberduk for å tilrette legge det litt finere i naturen, å da starter oppbyggingen av selve miljøet. Dette bytter jeg regelmessig ut både for å få forskjellige miljøer på bilder, men også for å hindre sykdommer hos fuglene.
Jeg må ha litt justeringer da jeg kun får portrett av nøtteskrika og ikke hele posituren, så litt mer avstand må til!

Jeg hadde 4-5 skriker ved sist sesong og jeg tror jaggu det er flere i år og ikke er dem skye...mjauer og skriker.. flotte fugler!
Gjerdesmett er også innom på lynvisitt, men fordelen er at den stikker innom ofte med alle sine merkelige positurer.

Jeg har satt meg selv en utfordring denne vinteren og prøve å tenke kreativt.
Så for tiden vise om en er det!