søndag 30. august 2009

Drømmedag i mårland






Endelig var det tid for et besøk hos Terje Sylte og mårland etter en lang sommer med masse arbeid og lite fri til foto!


Jeg har følgt bloggen til Terje siden han startet med mårprosjektet og da han startet tenkte jeg nok at det blir nok ikke mår dette året. Det jeg viste om mår var at det var utrolig vanskelig! Etter en stund sto det overskrift på bloggen "Gullhår.....ovs" da hadde allerede han klart å måren på brikken..Utrolig , men sant!



Så har det ene flotte bilde etter det andre popp et opp både på blogg og foto.no og jeg viste at dette kom til å bli til utleie steg lysten på et besøk!

Jeg delte skjulet med en hyggelig mann fra Asker. Terje følget oss opp ved 11 tiden og foret med forskjellige delikatesser. En opplevelse i seg selv er jo når Terje Sylte rusler over mosekledde steiner og plystre sin kjære kjennings melodi bare det er en opplevelse!

Terje kommer inn i skjule og informerer om hva vi kan forvente oss før han rusler heim med lovnad om å komme tilbake på ettermiddagen!


Der sitter vi med store øyner og jakter på måren, men den er ikke og se, men hva gjør det når det er et beriket fugleliv og ekorn som korter ned ventetiden.





Brått ser vi noe som kommer nedover ura og plutselig popper det opp et mårhode både her og der...




Når en har tre mårer som popper både her og der må en bare følge med du verden for en opplevelse. Dagens høydepunkt er å se måren i aksjon i furu treet for en klatrer. Like plutselig som dem kom ble dem borte, men det var heldig vis bare for en kort stund for der kom dem i retur etter en fem minutter og hadde en liten sirkusopptreden rett og slett leik mellom mårbarna. Dette må bare oppleves!

Måren var innom flere ganger utover, men så ble det stille og jeg sitter tilbake med en opp en flott naturopplevelse jeg antar jeg aldri får oppleve uten at jeg bruker mnd og år!

Å kanskje aldri da heller!

Er det noen som ønsker å mer info til et besøk er nr til Terje 91390725




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er alltid hyggelig med en kommentar!